ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ MyStreet
1. Σκοπός της παρούσας ενημέρωσης
1.1. Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ενεργεί ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων που υποβάλλονται σε επεξεργασία κατά τη χρήση της ηλεκτρονικής εφαρμογής MyStreet.
1.2. Η εφαρμογή MyStreet δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες για μισθώσεις κοινόχρηστων χώρων (όπως για τραπεζοκαθίσματα, εμπορεύματα, κ.ά.) και να υποβάλλουν καταγγελίες σε περίπτωση που διαπιστώσουν καταχρηστική χρήση, αυθαίρετη κατάληψη ή υπέρβαση των όρων της σύμβασης μίσθωσης.
Ο χρήστης εντοπίζει την περιοχή ενδιαφέροντος περιηγούμενος στον χάρτη της εφαρμογής μέσω GPS. Αν υπάρχει ενεργή μίσθωση στην περιοχή, αυτή επισημαίνεται στον χάρτη με ειδική ένδειξη. Πατώντας στη μίσθωση, εμφανίζονται οι εξής πληροφορίες:
- Αναγνωριστικό κωδικός μίσθωσης
- Δήμος
- Ημερομηνία έναρξης και λήξης μίσθωσης
- Επωνυμία επιχείρησης
- Είδος χρήσης
- Εμβαδόν σε τετραγωνικά μέτρα
- Αναγνωριστικό αριθμό στη “ΔΙΑΥΓΕΙΑ” (ΑΔΑ)
- Γεωχωρικό πολύγωνο μίσθωσης
Εάν ο χρήστης διαπιστώσει αυθαίρετη χρήση ή υπέρβαση της μίσθωσης, μπορεί να υποβάλει καταγγελία επιλέγοντας την αντίστοιχη μίσθωση ή το σημείο στον χάρτη (σε περίπτωση μη ενεργής μίσθωσης).
Η δυνατότητα καταγγελίας υπόκειται στους εξής περιορισμούς:
α) επιτρέπεται μία καταγγελία ανά τύπο (αυθαίρετη κατάληψη κοινόχρηστου χώρου ή παρακώλυση πρόσβασης ΑμεΑ, ανά ημέρα, ανά συσκευή και μίσθωση.
β) Η καταγγελία πρέπει να υποβληθεί από κινητή συσκευή που βρίσκεται εντός της περιοχής της μίσθωσης (“επιτόπια καταγγελία”).
1.3. Στο πλαίσιο των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (EE 2016/679 – GDPR) και του Ν. 4624/2019, ο Υπεύθυνος Επεξεργασίας παρέχει την παρούσα ενημέρωση στους χρήστες (“υποκείμενα των δεδομένων”) για τον τρόπο που επεξεργάζεται τα προσωπικά τους δεδομένα.
1.4. Στοιχεία επικοινωνίας του Υπεύθυνου Επεξεργασίας:
Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Διεύθυνση: Χανδρή 1, Μοσχάτο 183 45
Email: gen-gramm@gsis.gr
Τηλέφωνο: 2104802000
2. Σκοπός και νομική βάση της επεξεργασίας
2.1. Βάσει του άρθρου 20 του Ν. 5188/2025 (Α’ 49) και της ΚΥΑ 19803 ΕΞ 2025 (Β’ 3405), η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων αποσκοπεί στην παροχή ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την αναφορά παραβάσεων σχετικά με την αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων.
2.2. Η επεξεργασία είναι απαραίτητη για τη συμμόρφωση με έννομη υποχρέωση (άρθρο 6(1)(γ) GDPR), καθώς και για την εκτέλεση καθήκοντος προς το δημόσιο συμφέρον ή κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας (άρθρο 6(1)(ε) GDPR).
3. Κατηγορίες προσωπικών δεδομένων
Για την υποβολή καταγγελίας, ο χρήστης:
- Επιλέγει τη μίσθωση ή το σημείο στον χάρτη
- Επιτρέπει στην εφαρμογή να προσδιορίσει τη γεωγραφική του θέση (εντός 500 μέτρων )
- Επιλέγει τύπο καταγγελίας και παρέχει σύντομη περιγραφή
- Επιλέγει αν θα καταγγείλει επώνυμα ή ανώνυμα
Σε επώνυμες καταγγελίες, ο χρήστης ταυτοποιείται μέσω Taxisnet. Προαιρετικά, μπορεί να δώσει στοιχεία επικοινωνίας. Μετά την επιτυχή υποβολή, λαμβάνει μοναδικό αριθμό καταγγελίας και ημερομηνία.
Δεδομένα που υποβάλλονται σε επεξεργασία:
- Τοποθεσία συσκευής
- Μοναδικό αναγνωριστικό συσκευής (device ID)
- Προαιρετικά τα σχόλια που έχουν υποβληθεί
- (Σε επώνυμες καταγγελίες) Ονοματεπώνυμο και προαιρετικά στοιχεία επικοινωνίας
Οι χρήστες μπορούν να δουν το ιστορικό καταγγελιών τους, το οποίο περιλαμβάνει:
- Μοναδικό αναγνωριστικό καταγγελίας και ημερομηνία
- Τύπος καταγγελίας
- Σύνοψη προβλήματος και στοιχεία επικοινωνίας (αν έχουν υποβληθεί)
- Δήμος
- Κωδικό μίσθωσης ή σημείο καταγγελίας
- Κατάσταση εξέτασης
4. Διαβιβάσεις δεδομένων – Αποδέκτες
Όλες οι καταγγελίες εμφανίζονται στο «Μητρώο Καταχώρισης Αδειών Χρήσης Κοινόχρηστων Χώρων» και εξετάζονται από τις αρμόδιες αρχές και αποκτούν πρόσβαση στα δεδομένα που είναι απαραίτητα για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.
5. Χρόνος τήρησης δεδομένων
Όλα τα δεδομένα διαγράφονται με την απεγκατάσταση της εφαρμογής, εκτός από αυτά που είναι απαραίτητα για την διεξαγωγή ελέγχων και την πραγματοποίηση κάθε άλλης νόμιμης ενέργειας από τις αρμόδιες αρχές. Η ΓΓΠΣΨΔ τηρεί αρχείο ενεργειών για 12 μήνες.
6. Υπεύθυνος και εκτελών την επεξεργασία
6.1. Υπεύθυνος Επεξεργασίας:
Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης
6.2. Από κοινού Υπεύθυνος Επεξεργασίας:
Ο εκάστοτε Δήμος για τα δεδομένα που καταχωρεί.
7. Δικαιώματα υποκειμένων των δεδομένων
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ικανοποιεί και διευκολύνει την άσκηση των προβλεπόμενων, σύμφωνα με τον GDPR, εφόσον προσφέρεται εν προκειμένω δυνατότητα πραγματικής άσκησης, στο πλαίσιο λειτουργίας της εφαρμογής, ήτοι:
- Το δικαίωμα πρόσβασης προκειμένου να ενημερωθείτε ποια δεδομένα σας επεξεργάζεται, για ποιο λόγο και τους αποδέκτες τους.
- Το δικαίωμα διόρθωσης προκειμένου να διορθωθούν λάθη, ανακρίβειες και ελλείψεις των δεδομένων σας.
- Το δικαίωμα διαγραφής αυτών προκειμένου, υπό τις προϋποθέσεις του ΓΚΠΔ, να διαγραφούν τα δεδομένα σας από τα αρχεία της εφαρμογής.
- Το δικαίωμα περιορισμού της επεξεργασίας σε περίπτωση αμφισβήτησης της ακρίβειας των δεδομένων, σε περίπτωση που έχετε ασκήσει το δικαίωμα της εναντίωσης και η απόφαση εκκρεμεί και σε περίπτωση που τα δεδομένα σας δεν είναι πλέον απαραίτητα για τον αρχικό σκοπό αλλά για νομικούς λόγους δεν μπορούν ακόμη να διαγραφούν.
- Το δικαίωμα στη φορητότητα προκειμένου να παραλάβετε τα δεδομένα σας σε ηλεκτρονική μορφή και να τα διαβιβάσετε σε τρίτον.
- Το δικαίωμα εναντίωσης στην επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ανακαλώντας – εφ’ όσον είχε απαιτηθεί – την συγκατάθεσή σας, χωρίς η ανάκληση αυτή να επηρεάζει τη νομιμότητα της επεξεργασίας για το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε προ της ανάκλησης της συγκατάθεσης.
H Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα απαντήσει σε αίτημα που θα υποβληθεί από το υποκείμενο των δεδομένων χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση και πάντως όχι σε απώτερο των τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών χρόνο. Eάν εξαιτίας της πολυπλοκότητας ή του πλήθους των αιτημάτων, αυτό δεν είναι τεχνικά εφικτό, η προθεσμία επεκτείνεται για άλλους δύο μήνες κατόπιν ενημέρωσής σας.
Τα προσωπικά δεδομένα που έχουν συλλεχθεί καταχωρούνται σε μηχανογραφικά συστήματα, τα οποία παρέχουν επαρκή διασφάλιση και χρησιμοποιούνται από ειδικά εκπαιδευμένους και εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή προστασία των δεδομένων που καταγράφονται, στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον.
8. Επικοινωνία
Έχετε τη δυνατότητα να επικοινωνείτε με τον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων του Υπουργείου αποστέλλοντας e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση: dpo@mindigital.gr ή μέσω ταχυδρομείου στην διεύθυνση: Φραγκούδη 11 & Αλ. Πάντου, Καλλιθέα, για την υποβολή οποιουδήποτε ερωτήματος αφορά στην επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων.
Σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθείτε από την απάντηση ή θεωρείτε ότι η επεξεργασία των Προσωπικών σας δεδομένων παραβιάζει το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, έχετε δικαίωμα να υποβάλετε καταγγελία στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ταχυδρομική διεύθυνση Λεωφ. Κηφισίας 1-3, Τ.Κ. 115 23, Αθήνα, τηλ. 210 6475600, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) contact@dpa.gr).
